2024.05.21
Informasjon Tindlund park mai 2024
Vårrengjøring av garasje:
Dugnadsgjengen har nå gjennomført vårrengjøring av garasjen, det har blitt veldig bra. Det henstilles til at man fortsatt holder det ryddig. De som ikke hadde anledning til å flytte sine kjøretøy kan gjøre individuelle avtaler med Kai.
Vedlikehold av screens:
Det er flere som melder om feil på utvending screens, service på disse krever noe koordinering da det muligens også må brukes lift. Det bes derfor om at man gir tilbakemelding til styret på e-post med navn, leilighet og hva som er feil og må utbedres innen 31. mai
Vask av glasstak verandaer:
Det vil bli bestilt vask av glasstak over verandaer og vinduer i trappeganger,
dette vil bli gjennomført med lift. Det vil varsles pr. sms når tidspunkt er avklart.
Nye koder til dører:
Sameiet har ikke kommet i havn med ny løsning for adgangskontroll så raskt som håpet, det blir ny kode på alle dører.
Ny kode blir sendt alle eiere/ leietakere som er i sameierts eierbok styret pr SMS 30. mai og endres fra fredag 31. mai
Har ikke alle i hustanden mottatt sms i dag ifm. utsending av infoskriv, er dette anledningen til å sende inn oppdatert e-postadresse / telefonnummer til din seksjon.
Sølv- og skjeggkre:
Det kjøpes inn lim feller som hver og en kan plassere ut, dette som et forebyggende tiltak. Ta kontakt pr. e-post om det er behov i din leilighet.
Damanlegg:
Det har igjen vært utfordringer med at dammen tømmes for vann, dette håndteres av realsameiet. Realsameiet melder at det er gjort feilsøking, senest 16.mai. Oppdatering i dag er at rør skal trykktestes, realsameiet styres fortsatt av utbygger.
Brannalarm:
Det har den siste tiden vært flere uønskede brannalarmer, styret er i dialog med Installatøren og Hedengren får å se på mulige løsninger samt opplæringsmateriell. Det er uansett viktig at alle alarmer håndteres som reelle til man har avklart årsaken til alarm. Beboer som med sikkerhet vet at de har utløst alarm ved feil bes ringe brannvesenet på telefon 110 for å stoppe evt. utrykning, deretter avstiller alarm ved postkasser. Det henstilles til å holde hode kaldt og lese instruksjonene på oppslag
Telia:
De fleste har nå hatt besøk av tekniker for å bytte hjemmesentral, et fåtall har vært hjemme ved varslet besøk og må selv gjøre avtale med Telia for å få ny hjemmesentral montert eller flyttet. Kontakt i tilfelle Telia kundeservice telefon 21 90 07 30 for avtale.
Inn- utflytting gjøres her: https://www.telia.no/borettslag/beboer
Valg av kanaler, individuelle hastigheter på internett mv. gjøres av den enkelte via min side