Siste byggetrinn er ferdig og de fleste har flyttet inn, og det er fortsatt noen leiligheter til salg. Utearealene skal forvaltes av Realsameiet Tindlund park, der vil alle tre sameiene være representert med et styremedlem. Pt. er det utbygger som sitter i dette styret, i forbindelse med overtakelse av dette vil styrene gå igjennom fellesarealer.
Det er allerede kommet noen innspill spesielt nord på tomten på enden av punkt blokkene i vest. I tillegg har det kommet et ønske om møbler ute ved dammen. Styret i sameiet Tindlund park 2 satt i 2022 av hele sitt honorar til “sosiale tiltak” for sameiet, vi har derfor som en start kjøpt to benker ved dammen.
Styret jobber også med opprydding og bedre skilting av uteområdet, vi har avventet dette til nytt styre i Tindlund park 3 har konstituert seg slik at vi sammen kan finne gode løsninger på dette med hvordan besøkende skal finne frem, parkere mv.
Dette ble en utfordring i forbindelse med innflytting i sameiet Tindlund park 3, noe som medførte at vi låste bommene til gangveiene. Dette har igjen gitt utfordringer til beboere som har vært avhengig av taxi, her ser vi også på en bedre løsning med automatisk bom.
Sarpsborg kommune vil iverksette sortering av ny fraksjon, vi skal nå også sortere matavfall. Det gjenstår her noen praktiske avklaringer med kommunen. Hver husstand vil få en kurv med hull i, kombinert med nedbrytbare poser, dette gjør at matavfallet tørker ut og ikke lukter. Bioposer og kurver vil bli satt ved garasjeporten og sms blir sendt ut til alle når disse er på plass.
For mer informasjon se Sarpsborg kommune sin informasjonsside.
Det ble på årsmøtet besluttet å gå til anskaffelse av et nøkkelfritt system fra Unloq, dette har vist seg å ikke være like enkelt som vi trodde. Styret ønsker derfor å kartlegge bedre muligheter i eksisterende system før endelig beslutning tas.
Garasjeport
Sameiene har inngått avtale med Parqio til å drifte åpning av porten, dere har sikkert lagt merke til at det er montert et kamera i nedkjøringen. Dette vil gjøre at man kan legge inn skiltet på kjøretøyet, så vil porten åpnes automatisk (dette er en tilleggstjeneste som hver og en betaler for hos parqio kr 29,- pr.mnd.).
Foruten skiltgjenkjenning kan porten åpnes med fjernkontroll eller ringe som før (nytt nummer), eller bruke app. Dere vil motta en sms med informasjon / lenke for registrering når det nye systemet er klart. Nytt nummer til porten vil fra samme dato være 23 50 68 88
Generell informasjon finner du her:
https://help.parqio.com/nb/collections/3241090-for-beboere
App lastes ned her:
https://help.parqio.com/nb/articles/5778781-last-ned-og-logg-inn-i-parqio-appen
Hver og en eier administrerer sin parkeringsplass, i tillegg kan du gi tilgang til gjester som kommer på besøk. De kan da bruke porten på samme måte som eier.
Eksisterende løsning ved å ringe gammelt nummer vil fortsatt virke til 31.12, styret vil bistå med veiledning til beboere. Dette blir varslet i egen sms
Det henstilles til at man respekterer vedtatte parkeringsregler, dette bidrar til forutsigbarhet or rettferdighet for alle. Kort og godt skal ikke beboere benytte disse!
Sameiene har gått til anskaffelse av vaskemaskin til bruk i garasjeanlegget, Kai Rune og Pål B. har tatt på seg jobben med å bruke denne. også her henstilles det til å følge ordensregler, de fleste er flinke men noen plasser har det sklidd ut. Det skal ikke oppbevares annet enn kjøretøy på parkeringsplasser
Det har også vært tilfeller av hensatte møbler/ søppel etc. i bodarealet, dette medfører ekstrakostnader for sameiet ved at det må ordnes med bort kjøring og bidrar dessuten til at helhetsinntrykket i sameiene faller.
Hensatte gjenstander vil bli fjernet uten varsel!
Styret har nå inngått avtale med en leverandør som heter Elaway, og med oppstart mandag 02. oktober. Tidligere har styret, installatøren og forretningsfører administrert etablering, drift og vedlikehold av ladeanlegget.
Det Elaway kan tilby oss som vi ikke har hatt tilgang på tidligere, er elbillading til spotpris, time for time. Dette vil kunne bidra til større besparelser hvis man velger å lade bilen sin når det er lavest pris på strøm gjennom døgnet. På den måten kan man selv påvirke prisen på ladeøkten, lader man på kveld og natt er dette rimeligere enn om man lader på for- og ettermiddag
For de som allerede har montert ladestasjon bes lese informasjonen her: 2023-09-07 TP1/2 Informasjon til eksisterende brukere av ladestasjoner
Siden styret har inngått avtale om drift av ladestasjoner med Elaway, har de eksklusiv rett til å levere ladestasjoner til våre sameier. Det trengs ikke lenger søkes styret om tillatelse til montering av ladestasjon så lenge denne bestilles gjennom Elaway.
Elaway tilby to løsninger kjøp eller leie
Kjøp og installasjon av ladestasjon kr. 16900,-
Leie av ladestasjon kr. 279,- pr. mnd. (inkludert drift 59,- pr.mnd.)
Bestilling gjøres her Elaway - Boligportal
Styret ber alle sette seg inn i instruks for avstilling av brannalarm. Avstillingspanel finnes ved hovedinngang til hver blokk.
Bokser etc. det er glass deksel på, skal KUN knuses ved en faktisk brannsituasjon, ikke for å avstille en falsk alarm.
Gjør oppmerksom på at vi har wifi og med det mulighet til å benytte mobil i kjeller.
Trådløst internett i parkeringskjeller (WIFI)
I parkeringsarelaet i plan U2 og U1 er det WIFI dekning. (Hastigeheten begrenses av sameiets internett abonnement)
Det trådløse nettverket heter "TindlundPark Beboer" og har passord "Tindp2018"
Husk å sett opp mobilene med Wifi - tale :-)
Etter strømbruddet vi hadde for en tid tilbake dukket det opp spørsmål om hva som skjer med heisen ved et strømbrudd. Vi har undersøkt med Otis, vår heisleverandør og fått til svar at heisen returnerer til nærmeste etasje og åpner døren. Det er derfor ingen grunn til å frykte strømstans hos oss.
Dersom heisen allikevel skulle stoppe mellom to etasjer, uvisst av hvilken grunn finnes det en nød-prosedyre.
Vi oppfordrer våre hundeiere å IKKE benytte våre flotte fellesarealer til lufting av hund. Selv om det plukkes opp etter hunden, vil det være rester. Arealene benyttes mye til lek og moro.
Styret minner om at alle bør sette seg inn i brukerhåndboken som ble levert ved overtagelse. I denne boken finnes nyttig informasjon om nødvendig vedlikehold og bruk av installasjoner i leiligheten. Boken inneholder også kontaktinformasjon til leverandører for evt. henvendelser.
Styret minner om at gjesteparkering kun er for bruk av gjester, ikke permanent parkeringsplass for beboere.